نقاط قوت
ساحل ادب
ادبی-اجتماعی

نقاط قوت:

در پايه اول ابتدايي، درس فارسي از نظر آموزش مهارت هاي زباني و ايجاد انگيزه و علاقه به فراگيري ساير دروس ، براي نظام آموزشي جنبه ي حياتي دارد . پس معلمين پايه اول به اشكالات دانش آموزان دقت و توجه كافي نموده ، و در رفع اشكال املاي دانش آموزان كوشش و تلاش می نمايند                                       

      چون اگر نوع نوشتن در بچه ها اشتباه شكل بگيرد ، تغيير آن در سالهاي بالاتر دشوار خواهد بود .        

اهميت خط و املا در اين است كه بار معاني را كه به امانت به وي سپرده اند به مقصد برساند و چيزي نه بر آن بيفزايد نه چيزي از آن بكاهد .                                                                                     

اگر هنر را يکي از مهمترين عوامل انتقال فرهنگ بدانيم ، به جرأت مي توان گفت ، خط ، عالي ترين و شفاف ترين اثر هنري است که براي آيندگان به جاي مي ماند . خط هنر است . يک خط خوب ، به دل آدمي مي نشيند زيباست ، موزون  و لطيف است و انسان از ديدن آن لذت مي برد .                                       

در دنياي امروز ، افراد به وسيله ي خط و نگارش با هم ارتباط برقرار مي کنند و با نوشتن خود را مطرح مي سازند . بنابراين لازم است ، همه ي افراد بشر با اصول صحيح نگارش آشنا شوند تا بتوانند مقاصد خود را با خطي خوش و خوانا و برابر با موازين و استانداردهاي قابل قبول بيان کنند .                                       

بين مهارت نوشتن و ديگر مهارتهاي آموزش زبان فارسي رابطه ي معني داري وجود دارد و لذا براي ايجاد مهارت نوشتن به پرورش مهارت در گوش دادن ، صحبت كردن ، خواندن و تفكر بايد توجه كرد.              

 مهارت در نوشتن انشا نشانه تكامل در زبان آموزي است و اگر فردي نتواند ديده ها و شنيده ها و انديشه هاي خود را براساس قواعد نگارش بنويسد ، در واقع به هدف زبان آموزي دست نيافته است .                        

اگر دانش آموزي بتواند با بهره گيري از تمرين و تلاش فكري در مباحث متعدد . و متنوع انشا توان فكري و ذهني خود را افزايش دهد در مسير تحصيل ، رشد و تعالي بيشتري خواهد داشت.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : شنبه 18 آبان 1392برچسب:, :: 15:34 :: توسط : زرین

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل ادب و آدرس samiapoor.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انجمن وبلاگ نویسان جهرم